Wednesday, December 1, 2010

New Pediatricians In Toronto

Gemellaggio Toscana e Giappone: l'olio toscano conquista Kanramachi

Il gemellaggio culturale tra il Comune di Certaldo e la città giapponese di Kanramachi ha ventisette anni, ma da quattro anni a questa parte l’interesse dei gemelli nipponici verso le aziende di prodotti tipici locali si è fatto più consistente e continuativo, tanto da rappresentare un importante, seppur piccolo, canale di vendita, per diverse aziende.
È quanto è emerso durante la conferenza stampa di stamani, che ha illustrato i contenuti del recente Order wine and oil companies came directly from the city of Kanramachi. The result of an order in early November tour organized by the Municipality of Certaldo in collaboration with the Development Agency for Empoli Val d'Elsa delegation came specially to test the products, which will be imported in retail outlet dedicated to Italian products that the administration Japan runs on its own.

This is an order of 5,500 bottles of wine, 2,700 of olive oil, and other small quantities of vin santo, grappa, wine vinegar and aromatic, with a total turnover of approximately € 30,000. An increase of approximately 1,000 units compared to last year, compared to 3,000 two years ago, a sign that una volta arrivati sugli scaffali i prodotti incontrano il favore dei consumatori giapponesi e di anno in anno si deve rinnovare e potenziare l’ordinativo. Queste le aziende che, fra le tante testate, hanno ricevuto l’ordine: Frantoio Cooperativo Valdesano, Casale, Poggio Regini, Poggiagrilli, Fratelli Corsi, Fratelli Pecci, Fratelli Vagnoni.

“Siamo felici che il gemellaggio, che è nato e vive soprattutto come incontro e scambio tra culture diverse, sia riuscito ad aprire e sviluppare anche un canale commerciale tra i due Paesi – dice l’assessore ai gemellaggi, Giacomo Cucini – crediamo che questo sia frutto anche del rapporto di reciproca stima e fiducia tra le città maturato in questi anni, so much so that Kanramachi crest of Certaldo, such as picture or image of Praetorian Palace Giovanni Boccaccio, are reproduced in numerous public and private places, a sign of friendship and a real interest in Italian culture. "

is positive, even beyond the economic aspect, the experience of companies that have accepted this new challenge: "We are satisfied because beyond the sale of products buyers Nipponese were very demanding, attentive to the production process and the quality of the product - they said Eliano Arzilli, President of the Frantoio Cooperative Valdes, and Maurizio Rossi, Poggio Regini Company - contact us gave incentives to keep high quality and innovate our marketing. "

"This is a useful initiative to all companies Valdelsa - Cook concludes - and we are pleased that the number of those who participated in this project has increased over the years."

0 comments:

Post a Comment